Tuesday, May 31, 2011

merepek kerepek

Sebab ni entry merepek kerepek,so aku letak Jump break yek.



1
Aku rasa aku macam tengah homesick. terasa macam nak tempah tiket untuk balik malaysia terus hujung minggu ni. pelik gak la kan,sebab aku sangatlah jarang homesick. japan-sick selalu lah. hoho. apakah perkembangan ini?
well,nak balik hujung minggu ni adalah sangat impossible. mana aku nak pau duit? cuti pun takde. paling awal aku boleh balik pun August nanti. hoho. 3 bulan lagi hohoho -.-#

2
tengok sana sini banyak nya jemputan ke majlis perkahwinan. baca blog sana sini seme nak kawen. yang tak best nya, duduk jauh boleh tengok dari jauh je lah. macam daku layangkan doa dari jauh~
Baca blog here and there, seme macam berabis beribu2 semata-mata nak majlis yang lain dari yang lain. Yang grand seme orang akan ingat. Yang Superb. tapi la kan, kalau seme berlumba2 nak buat yang hebat2, yang buat biasa2 mesti jadi lagi lain dari yang lain kan?
ke sebab takut orang mengata.
well,biasa lah mulut makcik2. paling koman pasal duit hantaran yang dijadikan bahan. `awatla sikit sangat,anak tu ngaji jauh2, bijak pandai cantik` or `ya allah, ni nak jual anak ke hape? kesian kat laki nak membayor.ke hutang ni?`
semua bakal jadi perbandingan.
macam pernah member aku tanya pada seroang B2B apa dia nak bagi tuk hantaran;. The B2B jawab `jam G-shock.bagi satu pair ngan Baby-G aku`. member aku terkejut dan dan respond `aku ingatkan korang koman2 bagi Tag Heuer`
Lergh....

bagi aku, yang penting nikah tu sempurna, selamat tanpa ganguan. Hantaran just a adat. Takperlu membazir bagi yang mahal2, or mekap pelik2 when si pompaun sebenarnya tak suke makeup.

3
isu beer halal haram.
kenapa kempunan sangat nak minum beer? berlambak soft drinks lain yang lagi sedap,yang kaler kuning macam air kencing jugak yang dicari.
JAKIM kata, kalau kandungan alcohol dibawah 0.01% maka minuman itu boleh diminum, tapi bagi aku, kalau dah dia marketkan minuman tu dengan nama [BEER], alcoholic ke 0.00% non alcoholic ke, STILL, A BEER. Kalau kempunan sangat minum jelah ROOT BEER ke GINGER BEER ke.sedap pun sedap.

4
Penat.
Lately, walaupun aku tido awal, dan cukup, aku bangun dengan badan yang lemah,penat. seolah2 penat aku tak hilang dengan tido. So aku sekarang dalam proses nak try 1 ubat Jepun.katanya boleh hilangkan penat. Doakan ubat tu jadi berkesan kat aku yek. tak larat dah nak lembik2 dari pagi.
sebab penat jugakla, diri aku macam kacau bilau. Balik dari lab memang aku takleh nak buat apa sangat unless tuk masak simple2,dan lepas makan sambil layan bangumi jepun,aku tido. kadang2 jam 10 lagi aku dah lentok. Kesian IncikBeau sebab aku susah nak available untuk dia buli. yelah,kadang2 dia call,aku dah tido.so banyak menda yang sepatutnya kami setelkan,tak setel2 lagi.

5
JUNE IS COMING!
*sengih besar besar*

No comments: