Monday, March 22, 2010

35

Read this on StarOnline Today

Newborn girl abandoned at rubbish dump


IPOH: A newly born baby girl was found abandoned at the rubbish dump of a shopping mall here.
Passers-by who found the baby wrapped in a piece of cloth took her to the Raja Permaisuri Bainun Hospital here Saturday.
The hospital's deputy director, Dr Raimi Goon said Sunday that the baby, who was brought in at around 6pm, was healthy and did not suffer any injury despite being abandoned at the dump.
Ipoh police chief, ACP Azisman Alias said police received a report on the matter and urged anyone with information of the case to contact the nearest police station. - Bernama

More babies are abandon everywhere in Malaysia.
Takdak hotak ka?
Buat reti, protection tak mo (mahal kan nak beli kondom,plus malu r nak g 7E beli menda tu aja), pastu bila dah terjadi, Buang meratarata. Hoi! Kalau dah sangap sangat nak buat sangat, chanto pakai la kondom tu. Member aku yang jadi Nurse ada cakap, kondom ada available kat klinik klinik. Free je pun.
Aku tak menggalakkan free sex atau sex before marriage etc etc. Hanya geram ngan orang yang tak reti nak pakai otak. Sekolah tinggi tinggi, tak boleh pikir ke consequence dari apa yang ko buat tu. Hukeleh, takkan la tak tau kalau bersetubuh akan leads to pregnancy. Dok era mana kalau tak tau tu.
Or sebab sayangkan kekasih hati sangat2 sampai I will give you all that I have, my heart my body owh sayang I love you muax muax muax selamat berlayar di dalam napsu. 9bulan lepas tu, uwek uwek menangis baby dalam tandas dalam longkang tunggu masa nak kena baham dek anjing
Learn not to trust people too much biarpun orang tu cakap I love you abang sayang you aku chenta sama mu. Set limit bila berchenta. Berchenta aja pun. Bukan semestinya ko kawen ngan dia.
(mengingatkan diri sendiri gak ni)

Aku kesian kat baby2 tu.
Dorang tak berdosa. Suci. Pure. Seputih kain putih. Yang berdosa nya orang yang buang baby2 tu. Yang buat hanya tuk keseronokkan sementara.
Aku nak baby2 tu kalau ada orang nak bagi.
Biar aku jaga. Aku nak.
Dorang tu masa depan kita, masa depan Malaysia. Kita boleh prevent dorang dari hancur kalau kita tak leh prevent generasi kita hancur.
Girls out there, jaga diri. Tetapkan pendirian anda. Jangan mudah terpengaruh dengan katakata manis seorang lelaki. Selagi dia tak jabat tangan tok kadi, selagi tu la jangan percaya dia all out. Beres?
Guys, behave yourselves too. Before ko buat paper, cuba pikir what if orang lain buat menda yang sama to your kakak,to your adik and to your anak.
We seriously in need of sex ed.

***

below this point sume randomness. malas nak buat entry banyak2 sumbat masuk 1 aja



Aku terpikir la gak, dengan status aku skang ni, berchenta (boleh dikatakan la). time ni la muka aku without makeup pun dikatakan comel, aku makan pun kata comel, pendek kata sume nya comel, menarik hati etcetcetc tapi kalau kawen nanti camne?
Still comel ke? or dah hilang?
Boleh lagi ke nak berbakappuru lepas kawen, perasaan tu still sama ke?
Dia takkan bosan tengok muka suppin aku every morning? Adakah dia akan still layan aku bila aku merajuk? Will dia shower aku ngan katakata manis?  Dia still boleh tengok aku makeup depan dia without rasa jelek? Adakah aku boleh tengok dia style2 rambut dia and gelak2? Will he stay as sweet as he is now and will I love him more and more? Will I ever miss him when he is not aroud? Will I still miss his smile like I am right now?
Will he still tease me and make me cry? or will dia ilang minat to me and find another girls yang akan buatkan dia rasa muda and excited? 
Fuan. Seriously fuan.
I dont know, he dont know, nobody knows what lies ahead.
All we can is pray and try for the best.


***
Babies are cute.
Want one at the moment.
A baby girl so I can dress her up in cute dresses and ikat her rambut comel2.
Maternal instinct?
Dang!
lambat lagi la kot.
Takpe, balik mesia ada baaaaaaanyak baby~ huhu~

No comments: